Älskar Pyssel! 2008-12-21 @ 21:14:39

Idag drog jag fram min pyssel-påse och tänkte knåpa ihop nåt julkort. Hade igentligen ingen aning om hur det skulle se ut, så jag bara satte igång och klippte och klistrade, vred och vände..



Tog inte lång tid för mig att knåpa ihop ett sött litet julkort. Jag bara älskar att pyssla med sånt här. Det är så otroligt avkopplande också.


..Slutresultatet..

När jag var klar med det så blev jag istället foto-sugen och sprang omkring och fotade lite här och där. Jag trodde våran nya kamera var helt bogus, men det visade sig att det var jag som va det.. Jag blev så förbannad på eländet när jag inte kunde ta närbilder, det blev hur fult som helst och suddigt som tusan. Men sen hittade älskligen nåra inställningar, och då blev jag glad igen! :D


Denna ringen fick jag av min älskling på min födelsedag..


Är så glad för den fina adventsljusstaken jag fick förra året, älskar dom små kedjorna som hänger ner.


Jag gillar lite fetare stil på ramarna. Såna här tunna mormor-ramar e inte riktigt i min smak.

Inte för att jag exakt kan förklarar vilken stil som är min smak. Det som fångar min uppmärksamhet, och det behöver inte alltid gå i samma typ av design heller. Ibland gillar jag supermodernt, men ibland gillar jag retro, och vintage.. ibland tilltalar 80-tal. Det finns liksom ingen känning att gå på som säger vilken stil jag har, det är en salig röra på det hela!

Efter att ha sprungit omkring och testat de olika funktionerna på kameran så smög jag in till Elli och kikade över sängkantet där hon sov så sött.. trodde jag. Hon låg där med ögonen öppna! Halvsov då kanske? Näe, jag bara kunde inte låta bli att knäppa en bild, hon va så söt.


Min lilla mumsirumsa!

Efter det kom hon upp med mig och satte igång och leka med sin pappas Xbox kontroll. Sånt är alltid skojigt. Allt som man igentligen inte ska leka med är det bästa man kan få tag på!
För att inte tala om kameror och mobiler! MUMS!

Det är svårt det där med att försöka lära vad som man får och inte får leka med, dom små charmtrollen vill ju undersöka hela världen, och då måste allt vridas och vändas på, smakas på, bankas i golvet.. Man vill ju klura ut hur det funkar jue..

Så ibland får man låta det vara, annars så blir det stor risk att man far omkring som en galning med gäll röst och hojtar "Nej!", "Inte RÖRA!", "Aja Baja!" precis hela tiden, och då får man en liten nipprig gullunge (som kanske inte är en sån gullunge) som far omkring som ett yrväder och ska dra tag i precis allting, som alltid gnäller, som aldrig är riktigt nöjd.

Men man är ju skyldig av att få spel ibland. Aja baja, fy på mig!

I alla fall. Avslutar med att visa ytterligare en rolig bild på mitt lilla troll.

Eller ska jag säga.. PunkarTroll. (Kram till dig mitt lilla bus)

Ha en rejält fin Söndagskväll, ta hand om er, och varandra!

Happy Blogging!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0