Midnatts-skiftet.. 2008-12-21 @ 01:42:29

Tråkigt värre med slask och regn. Man nästan  tappar hoppet om "a white christmas". Som att man inte saknade det nog under de åren man bodde i Australien. Så kommer man äntligen hem till de nordiska länderna, och vad har hänt? Jo, snön har ta-mej-f** dragit åt pepparn och tittar inte fram förrän efter årsskiftet, sådär lite som en retsticka.. "Njä-njä-njä-njää-njää!" Ja då är det sålagom, det är ju till Jul man vill ha det vitt runt omkring sig.
Snölyktor som man brukade drömma om ibland i den Australiensiska värmeböljan när man sitter på stranden och grillar på Julafton.. Nej! Juldagen! Finns det? .. Jag säger bara, suck!

Mitt i allt det tragiska så finns det en liten pingla som alltid förgyller tillvaron på hennes alldeles speciella sätt..


Nu är det faktiskt så.. att det är JAG som har rätt den här gången..

<Visar charmtrollet sitt sanna jag>


Lägg av, hemska tider jue!                  


Men förfärligt roande!

Den här lilla kickan går det ingen nöd på. Hon har redan sin helt egna idé om livet och hur allt går till, och envisheten! Vart kommer den ifrån? <ser måttligt skyldig ut> Har nå visst minne som plingar inne i huvet att jag var lite egen av mig också när jag va en liten smurfa.

Säga vad man vill, men smak har hon i alla fall..



Så fort Apulanta spelas på The Voice som ofta är på i vårat hem, så kommer hon ivrigt och ställer sig och vrål-glor på TVn..


Fast mellan varven får man ju ta sig en runda..


.. men snabbt blir hon distraherad och hamnar vid TVn igen när killen river i med refrengen

..Palavana paperina
Sataa maahan tarina
Johon meidät kirjoitettiin
Palavia palasia
Joiden vaurioissa
Katoavat sydänäänet..

Kan knappt vänta tills hon börjar prata. Ursäkta men, fan va gullit me en liten gullig fisa som hon och ut ur munnen kommer finska. Tihi, gulligt värre. Fast det finns ju ingen garanti till att de första orden blir finska. Jag snackar ju svenska med henne, älskligen (pappa/isä) kör suomi och tillsammans snackar vi ju på engelska. En sak är säker, hon får en rejäl kick-start i språk kunnighet.

Nej, nu är det slut på midnatts sändningen. Och nu finns ju ingen garanti att detta postas med en gång. Blogg.se verkar ha lite störningar i sin flow, tar år och dar att ladda in en sida. Bra att man kan vända fjädrarna och posa som lite nattuggla ibland då.

Ho-hoo och Happy Blogging!


Kommentarer
Postat av: Fan vad chict!

Fan vad kul att du gillar vår blogg, smickrande till tusen bruden! (:



Du är så välkommen tillbaka så.



Kram/ Snäckan

2008-12-21 @ 10:41:11
URL: http://fanvadchict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0