Min älsklings Födelsedag 2008-12-07 @ 23:55:02

Idag var det min älsklings födelsedag. Eller ja, det är ju måndag redan, men vi säger att det är söndag fortfarande.

Vi gick på restaurang tillsammans med hans föräldrar och min bror. Det är en otroligt mysig restaurang, Vanhan Rauman Kellari - översatt: Gamla Raumas Källare. Jag beställde pepparbiff med Konjaksås och potatisgratäng, så otroligt gott var det! Efteråt tog vi en sväng förbi ett litet "köpcentrum" där vi handlade lite mat, sedan gick vi till bistron och tog kaffe och bulle. Allt som allt så var det en mysig dag.

Hu! Nästa helg blir det min tur.. 28 år blir man. Allvarligt talat, jag känner mig inte mycket annorlunda än jag gjorde för tio år sedan, är det meningen att man ska det? Haha För i sådana fall så missade jag den biten..

Idén är nu att jag ska sluta röka. Jag har slutat ett par gånger nu, men sedan börjat så smått igen. Nu får jag ju säga att för några år sedan, så kunde jag röka 30 cigaretter om dagen. Man kan ju verkligen fråga sig hur nu det gick till. Fy vad äckligt, måste ju ha haft en ask-kopp i munnen. Men det var inte länge jag rökte så förskräckligt.
För 2 år sedan låg jag på cirka 15 cigg om dan, sen gick jag ner till 1 - 3 per dag innan jag slutade.

Jag verkar alltid ha börjat när jag varit runt mina föräldrar som båda röker regelbundet, och inomhus också! Sådant tycker jag är lite väl otrevligt, det är nog avskyvärt att röken hänger i kläderna när man kommer innanför dörren.
Då kan ju folk undra att, "Om det nu stinker så förfärligt varför röker du då?" Bra fråga. Och jag är nästan säker på att det finns alltför många olika anledningar till at folk röker, och personligen så måste det inte alltid ha och göra med nikotinberoende. Men det kan ju diskuteras..

Den största sporren jag har just nu till att sluta röka är min älskling. Han gillar det verkligen inte, och jag förstår ju, jag har själv varit i den situationen där folk runtomkring röker men själv tycker man det är för äckligt. Dum som man var så började man själv sen, för cirka 5 år sen nu. Jag hoppas att få in en till sporre där till att sluta röka, förutom för en annan människas skull, för det räcker ju aldrig i längden, har jag rätt eller har jag rätt?

Happy Blogging!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0