Snart är den här.. 2008-12-12 @ 10:17:49

Min födelsedag är bara runt hörnet. 28 år fyller man, jösses vad tiden går. Folk har börjat snacka om att jag kommer genomgå någon kris när jag kommer till 30. Jag har svårt att förstå att jag skulle flippa ur för att jag blir 30. Jag har haft en hel del födelsedagar, så varför skulle 30 göra någon skillnad, än så länge känner jag mig inte mycket annorlunda än jag gjorde för 10 år sedan. Visst, man lär sig livets läxor, och kör till saker och ting ibland, men det har väl ändå ingenting med ens ålder och göra. Nej, om jag genomgår nån kris så blir det när jag kommer till 50 kanske, då har jag min 30-års kris.

Mest av allt ser jag fram emot jul. Jag får nog säga att det är min favorit-högtid, eller kanske man ska säga, det är min favoritdag på hela året. Familj, vänner, den där klassiska julmaten, julgran, ljus och snö (får vi hoppas). Sist men inte minst, julmusiken. Man hör den i affärerna nu när man smiter in och ska dra åt sig ett paket mjölk eller nåt gott bröd till frukost.
Den får en att sakta ner lite och mysa. Okej, kanske inte all julmusik, en hel del är ju på finska också, och även fast man förstår en hel del nu, så låter det ju lite udda ibland. Men grejjen som är så oerhört bra med Finland, är att svenska är deras andra officiella språk, så det kommer svenska julklassiker över högtalarna också.

Men ännu är julen inte här, det är fortfarande saker som ska arrangeras, som julklappar t.ex. Jag är rätt så sent ute oftast, och detta året är inte mycket annorlunda, men lite bättre har jag gjort ifrån mig, ett par julklappar har redan inhandlats, så det får man vara glad över, annars så blir sista veckan så oerhört stressig.

Men idag är det minsann städning som gäller, från tak till golv. Har inte städats här nu på TVÅ HELA VECKOR! Ja ush och fy, skärpning! Sen så bor man ju med 2 män, och dom är inte de renligaste som finns. Saker hamnar överallt, där man sist använde det typ. Nu är ju inte jag förstaklassens ordnings-prisse heller, men vissa saker får man ta ansvar för tycker jag..

Nog om det, sitter man och snackar om det så blir det aldrig något gjort. En trevlig helg till er alla, och en mysig tredje advent!

Happy Blogging!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0