Till frissan! 2008-12-19 @ 10:33:50

Ja nu äntligen är det dags för ett besök till frissan. Var nog ett antal månader sedan jag var där. Men, det är sånt som händer när man har upp över öronen med grejer att göra i hemmet. Hur man än försöker så verkar det som om det aldrig finns tid till allt man vill, eller ens behöver göra.

Tänkte nu vara en riktigt modig liten fisa och träda fram med mitt glamorösa fredags-frissa...


Åh va vackert, förtjänar att bli publicerat i nåt glamoröst hår-magazine..


Jag sov så gott inatt, eller hur, visst syns det!

Ja, såhär är det att vara mamma, glamoröst, fräsht, alltid på top... allvarligt, jag är det! Den inre skönheten strålar igenom i det där charmiga leendet...

Skämt åsido, hoppas på ett bra resultat hos frissan idag, han är faktiskt jätteduktig, och billig också, sist blev det hur bra som helst. Vem sa att man måste springa till kändisarnas hår-nissar för att få fint hår.  Hälften is own upkeep.
På tal om upkeep, jag har testat något otroligt många produkter, både från affärn och från hårfrissan. Självfallet så har resultatet lite med ens egna hår och göra. Har du som jag, tunnt men tungt hår så lär ju du inte få samma resultat som en god människa med tjocka starka hårstrån på toppen. Nej du, som sagt, av alla produkter jag testat så får jag faktiskt säga att det bästa shampot och balsamet jag testat som funkar för mig är..

Tada! Garnier Fructis Nordic Hair Care.
Sen 2 gånger i veckan kör jag Garnier Fructis Instant Wonder Treatment.

Föning totalt mördar mina toppar, så lufttorkning mellan varven är ju att rekommendera om du inte vill se ut som en pudel självfallet.

(Jag förbehåller mig rätten att säga att detta inte är något expert-advice, jag e bara en vanlig person som testat mig fram, jag följer sällan hårfrissors förslag, utan går på känn. Inget illa menat till er hårfrissor där ute, ni är toppen!)

Nej nu är det dags att sätta igång med lite matlagning! Älsklingen kommer hem till lunch, och blir bara stolt över mig om maten e klar när han stiger innanför dörren..

"Hei bus, I'm home!"

Happy blogging!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0